Presentatie door advocaat Femke de Reus over bescherming tegen klanten die niet betalen

Hoe kun je jezelf als ondernemer beter beschermen tegen klanten die niet betalen?

Als ondernemer is het bijzonder zuur als betaling uitblijft terwijl je wel een product of dienst conform afspraak hebt geleverd. Wat kan je als ondernemer doen om dergelijke risico's te beperken? In de presentatie zijn kort o.a. de volgende punten besproken:

- bevestig voor aanvang de opdracht, je hebt later dan minder last van bewijsproblemen over het afgesproken werk en tarief;

- stuur tussentijdse facturen en niet pas na de afronding van het project;

- werk indien mogelijk met een voorschotfactuur;

- schort de werkzaamheden op indien betaling van de tussentijdse factuur uitblijft;

- spullen van de klant achterhouden, zolang de factuur niet is voldaan (er moet dan wel een verband bestaan tussen de achtergehouden spullen en de factuur);

- vergeet niet een '14-dagen' brief te sturen om aanspraak te kunnen maken op de incassokosten.

 

Wilt u als ondernemer ook graag advies over bovenstaande of heeft u intresse in een dergelijke presentatie, dan kunt u vrijblijvend contact opnemen met advocaat Femke de Reus.

Reus Advocatuur 0592- 269 881

#advocaat #Assen